söndag 12 oktober 2008

Inte mycket nytt

Livet lever lungt med Brick, fast utan kamera. Den glöms hemma på allt roligt. I går svängde vi förbi Farsta Strand för att hänga med en förvånad bäbis och hennes föräldrar samt vovve. En långpromenad längs höstvackra Magelungen följt av fika. Bäst sa Brick och sov hela kvällen.
I dag var energin tillbaka i hela bassetkroppen och det blev en lång tur runt Karlbergs slottspark, som i vanlig ordning var full av andra hundar. Perfekt tycker busaren Brick som nu snarkar högt.

Eftersom kameran inte hakade på alla helgens äventyr så dyker en gammal bild på Brickan upp. Vintage Brick, 8 veckor gammal!

First morning - Brick

1 kommentar:

Anonym sa...

Vintage Brick är fina grejer.

Bob & PMY (Pixie Mongo Yawnson) har inte träffat varandra, tänkte vänta tills imorgon eller onsdag.
Dock har han kikat in bakom kompostgallret och vifftat på svansen när han såg henne.
Så han blir nog inga problem, vet dock inte hur hon kommer reagera.

Hon sov faktiskt hos mig när jag surfade inne i "mitt" rum där hon är. Idag smög hon ut ca 1 m och tittade runt men sen var vi för stökiga så då stack hon in igen.

Men nu mer är hon inte under sängen och sover utan uppepå (alltså även när jag inte är där) vilket måste vara ett framsteg.

Murre & lillskiten såg varandra nyss och ingen sa något, men ingen var intresserad heller direkt.
Kattlådan står nämligen inne i Pixies rum.

Hela skaffa kattunge-grejen är ju ett försök och i värsta fall så får jag hitta på en annan lösning.
Hemsk som jag är går ju Bubban först.